donderdag 18 september 2014

Doopdienst

Vorige week zondag, 7 september, hadden we een de doopdienst van Mee Dzjan en Lucky. Een prachtige dienst en bewijs dat God doorgaat met zijn werk. Mee Dzjan gaf een prachtig getuigenis over hoe God haar geholpen had. Ze vertelde voor ze gedoopt werd: 'Dat ik hier sta is Gods werk. Ik wist dat ik met dingen moeste breken in mijn leven en heb dat zo vaak geprobeerd in eigen kracht. Het lukte me elke keer niet. Tot ik God om hulp vroeg. Hij heeft me geholpen, daarom sta ik hier nu. Dat is Zijn werk.'

Lucky, die nooit veel praat, had een kort getuigenis. Ze vertelde
dat ze het leven van haar oom en tante had gezien (Phoo Od en Mee Dam) en dat dit de grootste reden was geweest om naar de kerk te komen. Gaande weg heeft ze meer over het evangelie gehoord en ze zei: 'God bestaat echt en door Jezus ben ik gered'.

Phoo Od heeft beide vrouwen gedoopt. Deze keer niet in het meer. Het meer is 18 km bij ons vandaan en niemand heeft een auto. Om de kerk ook hierin zelfstandig te kunnen laten functioneren zijn de vrouwen gedoopt in een regenton. Op die manier is dopen iets geworden dat overal kan gebeuren, ook als wij er niet zijn.

We zijn dankbaar voor deze twee nieuwe gemeenteleden. Hieronder wat foto's van de dienst.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten