maandag 23 juni 2014

Tien jaar zending

Vandaag, de 23e, is het precies 10 jaar geleden dat ik (Reinout) vertrok naar Azië. Nadat ik mijn baan had opgezegd en voor het oog van de wereld  'alle schepen achter me had verbrand' stapte ik op 23 juni 2004 in het vliegtuig naar Thailand in geloof dat God zou voorzien in alles wat ik nodig zou hebben en met een passie om hen die nog nooit het evangelie gehoord hadden te bereiken.

Er is veel gebeurd in 10 jaar tijd (zie onderstaande foto's). Ging ik destijds als single...nu zijn we hier met ons gezin. Ik was destijds nog nooit in Azië geweest, nu is het ons thuis. Na een start van 2 jaar in Thailand en Vietnam met een maand onderzoek in China kwamen we in 2006 naar Nederland om te trouwen. Vrijwel direct
na ons trouwen gingen we naar Engeland om 2 jaar bij New Tribes Mission een training te volgen. De GZB raakte betrokken bij onze uitzending en in januari 2009 vertrokken we opnieuw naar Azië. Een jaar in Lopburi taalstudie, bijna 3 jaar in Baan Pet en nu al weer anderhalf jaar in Yang Sisurat.

In de afgelopen 10 jaar heeft God bewezen trouw te zijn. We zijn niets tekort gekomen (dat zie je wel aan me :) ) en God heeft ons stap voor stap geleidt. Nu, 10 jaar later, is Zijn trouw niet veranderd. En de passie om Gods naam te brengen bij degenen die nog nooit van Hem gehoord hebben is alleen maar sterker geworden.

Er zijn veel mensen die dit lezen die door gebed en/of financieel betrokken zijn (geweest) de afgelopen 10 jaar. U/jouw willen we daarvoor hartelijk bedanken en we hopen dat we ook in de komende jaren op uw/jouw gebed en steun mogen rekenen.

Hieronder nog wat foto's van de afgelopen tien jaar (helaas geen foto's van de eerste 2 jaar in Thailand):

Dag van afscheid in Nederland 10 jaar geleden


Presentatie tijdens eerste verlof in 2005
Zendingstraining bij New Tribes Mission


Taalstudie in Lopburi

Bouwen van contacten in Baan Pet


Kerkplant in Baan Ken Thao

Kerkdienst in het bushokje met de Birmezen

Fietstocht van 4 dagen zonder geld op zak om openingen te vinden voor nieuwe kerkplants

Eerste evangelisatie acties in Yang Sisurat. De basis voor de nieuwe kerkplant

De officiële start van de kerk in November 2013 met de doop van 6 mensen

1 opmerking:

  1. Wat zijn we als ouders gezegend met zulke kinderen en kleinkinderen. Groot is Uw trouw o Heer... al wat zij nodig hadden hebt U gegeven....

    BeantwoordenVerwijderen